Saturday, August 11, 2007

Jag har fortsatt att läsa i hon som tittade in på spårvagnsresorna. Idag var resan till stan för att träffa syster och titta efter en tvbänk, det är ju faktiskt någonting man behöver om man nu har fått en stor och klumpig TV placerad i sitt vardagsrum. Och lampor, jag behöver taklampor, just nu har jag bara glödlampor hängande i taket, eller ingenting alls. Jag tror att det blir rislampor, vita, till att börja med. Det behövs vita saker i mitt vardagsrum för att bryta av från all färg, funderar på att måla bordet och skänken vita också.

Det var en fest ikväll som jag funderade att gå på, men efter att ha slutat jobbet halv tio och gått hem för att mellanlanda, jag hade ännu inte bestämt mig för om jag skulle gå eller inte, så insåg jag att jag var för trött för att åka in till stan och gå på fest. Soffan och en bok lockade mer. Först blev det soffan och tv, ett avsnitt CSI.

Jag tog med Parecon till soffan för att läsa några sidor ekonomiska teorier innan jag återgick till min spänningsroman. Ögonen klippte och jag läste snabbare och snarare för att komma vidare än av intresse, då och då fångade jag upp någon betydelse i det hela och det verkar finnas endel intressant, men det känns inte som själva analysen har börjat än. Jag får fortsätta läsa när jag är lite piggare. Imorgon kanske, efter frukost.

Nu är det sängen och några sidors deckarläsning som gäller.

No comments: